Jaka reklama do salonu kosmetycznego?

Teola

cześć dziewczyny, posiadam od niedawna salon kosmetyczny i zastanawiam się, jak skusić klientki. Myślałam o jakichś plakatach czy ulotkach, żeby więcej osób sie o nim dowiedziało, ale nie mam nawet pomysłu, jak one mogłyby wyglądać. Poradźcie coś.

evelyn1203

Na klientów najlepiej działają wszelkiego rodzaju promocje, jakieś próbki kosmetyków na pożegnanie (dlatego produkty z Ziaji zawszę kupuję w ich sklepie firmowym, bo zawsze dostaję fajne próbki) oraz oczywiście poczta pantoflowa. Jak klientka będzie zadowolona z usługi to poleci koleżankom i tak w kółko.

evelyn1203

...oraz oczywiście konkurencyjna cena :)

krystal

No, takie plakaty to nie jest głupi pomysł. W końcu musisz jakoś dać znać wszystkim, że takie salon w ogóle istnieje. Jak już będą mieli tego świadomość, to można zacząć reklamować w inny sposób. Może więc na początek wydrukuj trochę plakatów i jakieś ulotki. Radzę przy tym, żeby zwrócić uwagę też na drukarnie internetowe, bo często mają lepszą ofertę, a i jakość jest równie dobra, co w zwykłych drukarniach. Na przykład taki Openprint daje wysyłkę materiałów za darmo, a do tego przy pierwszym zamówieniu także projekt gratis, jeśli nie masz własnego. Chyba warto też założyć profil na facebooku, żeby klientki mogły znaleźć łatwo informacje o godzinach otwarcia czy numerze telefonu.

koziczka

Ulotki zaś napisane zwięźle, aby w połowie się nie znudzić. Po prostu konkret w przyciągającej wzrok oprawie:)

weronkaa84

Popieram Koziczkę. Ulotki czy plakaty powinny być proste i przejrzyste, nieprzeładowane nadmiarem informacji i grafiką :)

gusia

Proponuję na ulicy rozdawanie karnecików w okienkami.Pierwsza wizyta zniżka np.30%,a co któraś np.ósma usługa gratis,wybrać najtańszą.Z tyłu karteczki nazwa salonu,adres,telefon.Koniecza strona na fb zawsze z aktualymi propozycjami dla klientów.

koziczka

Pomysł Gusi jest bardzo fajny:) Z chęcią bym skorzystała z takiego karneciku, a co za tym idzie, to uzaleznienie od salonu kosmetycznego. O ile bym wychodziła z niego w pełni zadowolona!

Irmina79738

Do takich reklamowych ulotek warto dodać jakąś próbkę kosmetyku i dołączyć informację że tego produktu używa się np.: przy zabiegu oczyszczającym twarz. Albo można zaproponować gratisowy masaż dłoni dla zainteresowanych.

weronkaa84

Kobietki, pomysły macie fajne, ale dziewczyna dopiero otworzyła salon, jest więc na dorobku :) Jak zacznie od sporych zniżek i gratisów, to więcej straci niż zarobi :) Moim zdaniem najpierw trzeba salon po prostu rozreklamować za pomocą ulotek, plakatów, może jakaś wzmianka w lokalnej gazecie( w gazecie dla mojego regionu takie reklamy publikują za darmo). W miarę przybywania klientek, można wtedy pomyśleć o karnetach, zniżkach i gratisach :)

Irmina79738

Ale taki gratisowy masaż dłoni to może być też okazja do porozmawiania z potencjalnymi klientkami o ofercie jaką ma dany salon, o przewidzianych rabatach dla stałych klientek itd. Myślę że taki bliski kontakt z potencjalnymi klientkami jest najlepszy. Może być też gratisowa dobra herbatka dla wszystkich zainteresowanych :-). Najpierw trzeba coś od siebie dać aby potem brać :-)

gusia

Niestety takie życie! Najpierw dokłada się do interesu,żeby później zarobić.Wiem co napisałam ,bo to się sprawdza,pomysł z próbkami też świetny.W salonach kosmetycznych sprzedaje się kosmetyki,a mini produkty często dawane są od producentów za darmo .Karneciki naprawdę przyciągają,Za zabiegi płaci się różnie np.ok 150zł i,200zł i nic się nie stanie jeśli zarobi się 6 razy ,a maseczkę za 49dostanie się w gratisie jako 7okienko.To,że tyle kosztuje... hurtowo nie płaci 49zł ,tylko np 20zł.Skoro salon ma zaistnieć zakładamy,że pani ma czas i w ramach reklamy zarabia :-) zwłaszcza że ma czas.Początki są trudne ,co się nie robi dla klienta.Sama uczestniczę w pewnych zajęciach i w ramach zadowolenia, coś mam się w gratisie obrywa.

gusia

Dopiszę banery ,plakaty tak,fb koniecznie.Pamiętaj ,salon to nie sklep z ciuchami,tu działa -jedna pani ,drugiej pani zachwaliła jakość,zadowolenie i efekty.Ulotki są sprawą na dzień,a później gonitwa o klienta.Często są to osoby,które trzeba "odbić"z innego salonu,a niektóre będą po raz pierwszy na zabiegu.

weronkaa84

Irmina, też myślę, że taki kontakt jest bardzo fajnym pomysłem. Do salonu, gdzie panuje miła atmosfera, a obsługa jest sympatyczna, zawsze chętnie się wraca :)

weronkaa84

Jakieś dwa lata temu moja znajoma wzięła dofinansowanie z UE i otworzyła taki salon 3w1- fryzjer, kosmetyczka i masaż ciała. Pierwszego dnia działalności zorganizowała coś na zasadzie drzwi otwartych. Opowiadała odwiedzającym o salonie, prezentowała sprzęt, mówiła o usługach, jakie będą świadczone, przedstawiła swoje pracownice, mówiła o certyfikatach, jakie posiadają itd. Przyznam, że fajnie jej to wyszło, a zainteresowanie było spore.Zachęcała klientki do ponownych odwiedzin właśnie świadczeniem dodatkowej, drobnej usługi. Nie pamiętam, czy był masaż dłoni, ale na pewno był masaż skóry głowy. :) Jak sama mówiła, nie kosztowało jej to prawie nic, a klientki były zadowolone :) Gdy klientek przybywało wprowadziła zniżki- 5, 10, 15 % w zależności od ceny usługi. Im cena wyższa, tym większy rabat, oraz kartę stałego klienta. Zakład prosperuje jej do dziś :)

gusia

Fajny pomysł z tymi zniżkami procentowymi :-) Na początku muszą być ulgi i akcje promocyjne.

Jadwisia

Zgadzam się, że najpierw trzeba zainwestować, a już na pewno jak ma się lokal w jakimś kiepskim miejscu (np. w podwórku, a nie od ulicy). Moja znajoma (fryzjerka) ma taki własnie lokal i na początku ludzie mieli olbrzymie problemy żeby do niej w ogóle trafić. Na początku próbowała robić jakieś oznaczenia, ale po pewnym czasie wystawiła takie tabliczki http://www.fabrykareklamy.pro/produkcja/materialy-pos-stojaki-reklamowe/ i teraz nie ma problemu. Pomyślałabym też o jakiejś reklamie np. na pobliskim osiedlu lub położeniu ulotek w sklepie, ale najważniejsze to żeby ludzie w ogóle wiedzieli że "jesteśmy". U mojego dawnego fryzjera były np. takie promocje "środa dla emeryta - 50% ceny". Fajna sprawa, ale skąd te kobiety mają wiedzieć o tym? Trzeba "celować" w daną grupę, ale i umiejętnie do nich "trafiać".

roko97

Internet, lokalna prasa?

Julia

Jeżeli chodzi o reklamę salonu kosmetycznego, to opcji jest bardzo wiele. Przede wszystkim możesz zorganizować ulotki, które albo rozdasz na ulicy, albo zostawisz w drogeriach. Drugą opcją jest wykupienie reklamy w gazecie, albo na bilbordzie. Trzecia opcja to plakaty. Możesz też ogłośić się w szkole o charakterze kosmetycznym, że będzie taki dzień otwarty w Twoim salonie i zaprezentujesz wtedy swoje umiejętności.

Lowita

Fanpage na fb i poproś koleżanki żeby udostępniały ;)

zmorka

Myślę że dobrze pomyśleć o wlasnej stronie internetowej. Mogłabyś tam wpisywać różne informacje o rabatach, opertach promocyjnych czy zamieszczać/aktualizować cennik. Wiele osób pierwszych informacji szuka własnie w internecie. Sama tak robię i muszę powiedzieć, że taka "forma" najbardziej mi odpowiada. Jest to w moim odczuciu też forma reklamy, możesz przecież udostępniać taką stronę na swoim facebooku (jeśli masz profil) czy jakoś inaczej nawiązać "dialog" z potencjalnymi i obecnymi klientami. Radzę też od początku zainwestować we własną domenę (a nie jest jakiś wielki koszt, zobacz sobie choćby tutaj dla przykładu: ([url]http://www.nazwa.pl/tanie-domeny/[/url]) bo reklamy na darmowych hostingach moga skutecznie odstraszyć.

muda22

Jeśli chodzi o salon kosmetyczny możesz zacząć od takiej formy, że znajdujesz w internecie strony na których możesz wyszukać zlecenie danej usługi, np: [url]http://oferia.pl/zlecenia/prace-domowe-ogrod[/url] a dalej już poczta pantoflową o ile oczywiście klientka będzie zadowolona pozyskasz nowych klientów. Możesz zacząć od takiej formy:)

klaudia00

Trudno doradzic cos bez podawania szczegolow. Masz moze zdjecie swojego salonu? Mam tutaj na mysli jak wyglada z zewnatrz, czy rzuca sie w oczy itp. Radzilabym zastanowic sie powaznie nad zrobieniem jakiegos efektownego logo. Takie zeby rzucalo sie odrazu w oczy. Mysle, ze przyciagnelo by to klientow. Jesli szukasz jakis firm ktore podejma sie takiego zlecenia to moj znajomy korzystal z tej oferty [url]http://www.apla.eu/oferta/oznakowanie-zewnetrzne/litery-przestrzenne/[/url] i byl zadowolony. Mam nadzieje, ze pomoglam :) Pozdro

kasiiiaa

No w necie trochę podziałaj, na facebooku i tak dalej.

Milorzab

Na początku dobrze zacząć wśród znajomych, oni powiedzą swoim znajomym, oni swoim i już masz klientów. Takie polecanie się znajomym to chwyt psychologiczny: "no bo przecież znajoma mi ja poleciła, więc musi być dobra" :D Potem przerzuć się na fb, strony internetowe zrzeszające kosmetyczki, a jak uzbierasz fundusze, ogłaszaj się w gazetach lokalnych, ewentualnie ulotkami

Paula774

Zarówno plakaty jak i ulotki zawsze zamawiam przez internet z drukarni online. Korzystam z Diamond Druk i z czystym sumieniem mogę ich polecić. Ich ceny są niewysokie a jakość naprawdę powala. Zobacz sobie na [url]http://diamond-druk.pl/[/url]

kacperwujek

Może warto pomyśleć o programie lojalnościowym. Żaden aktywizator nie ma takiej siły przebicia jak rekomendacja sąsiada.

aneta245

może social media?

rozyczka

ja zaraz po otwarciu mialam podobny problem, ale stwierdzilam ze zaczekam chwile az fama pojdzie w swiat :) postawilam na naprawde wysoka jakosc uslug. Moje klientki moga kupowac kosmetyki tylko ode mnie, bo nie ma takich w drogeriach. poczatkowo dawalam im probki a pozniej wracaly one i nowe Panie. Dodatkowo zainwestowalam w radio lokalne i jak narazie nie narzekam na brak klientek :)